تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۳۳۶۹۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

جهش تولید با مشارکت مردم چگونه؟| رضا شریفی

‌می‌متالز - یک کارشناس اقتصادی گفت: پروژه‌های پیشران صنعتی کشور که در ابتدای دولت سیزدهم طراحی و با دستور معاون اول اجرایی شده‌اند، یکی از زمینه‌های تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است.

به گزارش می‌متالز، «رضا شریفی» در خصوص الزامات تحقق شعار سال گفت: در متن این شعار نکته مهمی نهفته که تاکید بر همان اصل ۴۴ قانون اساسی است. این اصل سال‌ها مغفول مانده و به شکل‌های مختلف توسط دولت‌ها به صورت سلیقه‌ای اجرا شده است.

وی اظهار کرد: یکی از الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۳ معطوف به هدایت نقدینگی در اختیار مردم است که در بازه‌های زمانی مختلف سبب جهش‌های ناموزون در بخش‌های مختلف کشور می‌شود. اگر سیاست‌گذار بتواند از این نقدینگی استفاده بهینه کرده و مردم نیز بتوانند نقدینگی در اختیار خود را در جای درست سرمایه‌گذاری کنند، قطعا از آن استقبال خواهند کرد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برخی آمار‌های غیررسمی از آمار ۷۰۰۰ همتی نقدینگی در کشور خبر می‌دهد، گفت: اگر این رقم نزدیک به واقعیت هم باشد، عدد بسیار مهمی است و می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را به کمک آن حل کرد. به طور مثال برای هر طرح فولاد اسفنجی با تولید یک میلیون تنی، ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه کفایت می‌کند. این سرمایه‌گذاری اشتغال ۵۰۰ نفری نیز ایجاد می‌کند.

با توجه به ظرفیت عظیم نقدینگی در کشور، می‌توان در زنجیره فولاد که به طور ناموزون در کشور رشد کرده، تاثیرگذار بود. در شرایط فعلی در ابتدای زنجیره فولاد شاهد ضعف هستیم و در میانه زنجیره مشکل نقدینگی وجود دارد. این موضوع تنها مربوط به حوزه فولاد نیست و در تمامی صنایعی که خام‌فروشی در آن وجود دارد صادق است.

شریفی با بیان اینکه در حال حاضر دولت ۴۳ پروژه پیشران را تعریف کرده است و قول داده تا پایان دوره اول خود این پروژه‌ها را به اتمام برساند، گفت: پیشنهاد بنده این بود که یک اتاق شیشه‌ای برای اطلاع‌رسانی وضعیت این پروژه‌ها ایجاد کنیم تا به صورت لحظه‌ای از پیشرفت پروژه‌ها به مردم گزارش دهیم.

تعداد بازدید : 12

جهش تولید با مشارکت مردم چگونه؟| رضا شریفی

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده